AREL Anaokulu

Anaokulumuzda Bu Ay

ANAOKULUMUZDA BU AY NELER OLDU?
“Her çocuk özeldir!” yaklaşımından yola çıkılarak öğrenci merkezli bir anlayış benimsenen anaokulumuzun ilk haftalarında öğrencilerimiz okula uyum süreçlerini tamamladılar. 
Anaokulu öğrencileri ilk defa okul kavramıyla tanışarak, ailelerinden ayrılıp yaşıtlarıyla ve başka yetişkinlerle paylaşımda bulundukları, kişisel becerilerini geliştirdikleri, sınırlarını ve yeteneklerini keşfedip sergileyebildikleri sosyal bir ortama giriyorlar. 
Öğrenciler öğretmenlerinin yönlendirmesiyle kendine yeten, sorumluluk sahibi ve özgün bireylere dönüşme yolunda önemli adımlar attılar. Bu dönem çocukların fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal olarak değişim ve gelişimlerini en hızlı gözlemleyebileceğimiz dönemlerden biridir. Tüm bu gelişimsel özelliklerin yaşanma şekli de hızı da elbette her öğrencinin farklılıklarına göre şekillenir. 
Öğrencilerimiz ilk günlerinde birlikte bir çok anı biriktirecekleri arkadaşlarıyla ve branş öğretmenleriyle tanıştılar. Okulumuzun oyun ve eğitim alanlarını buradaki eğitim materyallerini tanıyarak kullanım amaçlarını öğrendiler. Öğretmenleri eşliğinde okul turu yaparak uzun yıllar geçirecekleri okullarını keşfe çıktılar. Birlikte bol bol oyunlar oynadılar. 

OKULA ALIŞTIK PEKİ SONRA NELER YAPTIK?


 
4 Ekim Hayvanları Koruma Günü: Hayvan sevgisi ve sorumluluk duygusuyla hareket eden öğrencilerimiz,  4 Ekim Hayvanları Koruma Günü’nde bir hafta boyunca topladıkları mamaları yardıma muhtaç hayvanları besleyen gönüllü hayvan severlere gönderdiler. Tüm hafta boyunca hayvanları koruma günü ile ilgili çeşitli etkinlikler yaparak sokakta yaşayan dostlarımıza nasıl yardımcı olabileceklerini öğrendiler.

 
Biz Kimiz?: “Kim Olduğumuz” teması altında aile resimlerini incelediler. Ailemde kimler yaşar?.  Annem ve babamla neler yapmaktan hoşlanırım? sorularına cevaplar verdiler. Dünyanın işleyişi teması altında “Büyüyorum” ünitesine devam ettiler. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ile ilgili hazırlık çalışmalarına başladılar.

 
Çocuk Oyunları: “Çocuk Oyunları” adlı ünitelerinde “Oyunlarda Kurallar Neden Vardır?”, “Kurallar Olmasaydı Ne Olurdu?” sorularına cevaplar aradılar. Kuralların önemini fark ettiler. Çeşitli oyunları hem İngilizce hem Türkçe oynadılar.
Her Öğrenciye Bir Fidan: AREL Koleji olarak gelecek kuşaklara daha yaşanılabilir bir dünya bırakmak, yaşamı da umudu da yeniden yeşertmek adına Tema Vakfı aracılığıyla Muğla bölgesindeki orman yangınlarında kaybettiğimiz ağaçların yerine dikilmek üzere anaokulundaki her öğrencimiz adına bir fidan bağışladık.
Dünya El Yıkama Günü: El yıkama günü nedeniyle gerçekleştirdiğimiz “Temiz Eller” etkinliğinde el yıkamanın, hijyenin ve sağlığın birbirleriyle olan ilişkisini yaşadığımız bu günler nedeniyle de daha iyi anladılar. Genel temizlik kuralları ve temizliğin önemi üzerine sohbet ettik. Çeşitli materyaller kullanarak hazırladıkları posterlerle de konuyu pekiştirdiler.
Dünya Çocuk Günü Etkinlikleri: “Dünya Çocuk Günün”de çocuk olarak haklarını öğrendiler. Üzerinde sohbetler yaptılar. Boyama çalışmaları yaptılar ve günlerini kutladılar.
Kodlama Haftası Etkinlikleri: Öğrencilerimizin üreten bir nesil olmalarını sağlamak amacıyla okulumuzda 4 yaştan itibaren kodlama eğitimi başlıyor. Bu doğrultuda her yıl dünya çapında yapılan “Kodlama Haftası” etkinliklerinde öğrencilerimizde yön kavramını geliştiren, parça bütün ilişkisini temel alan kodlama etkinlikleri gerçekleştirdiler.

BRANŞ DERSLERİNDE PEKİŞTİRDİK

Öğrendikleri konuları pekiştirmek adına branş derslerinde de birbiriyle entegre dersler yaptılar. Haftada 11 saat İngilizce eğitimi gören öğrenciler derslerini native speaker öğretmenleri eşliğinde yaptılar. İngilizce şarkılar dinlediler, hikâyeler okudular ve kukla oyunları oynadılar. Öğrendikleri kelimeleri eğlenceli bir ortamda bol bol tekrar ettiler. Konularla ilgili izledikleri videolarla daha çok öğrendiler. 
Müzik derslerinde ritim çalışmaları yaptılar, müzik eşliğinde oyunlar oynadılar, şarkılar öğrendiler ve söylediler. Görsel Sanatlar dersinde birbirinden güzel çizimler ve boyamalar yaptılar. Aktık malzemeler kullanarak portre çalışmaları yaptılar. Bilişim Teknolojilerinde çevrim içi kodlama etkinlikleri yaptılar, dijital çıkartmalar ve karakterler oluşturdular. Beden eğitim derslerinde koordinasyon becerilerini geliştirdiler. 

MUTLU YARINLAR İÇİN REHBERLİK EDİYORUZ
Gelişimsel ve önleyici rehberlik anlayışı ile hareket eden rehberlik birimi, öğrencilerin yaş özelliklerini dikkate alarak bireysel görüşmeler, grup çalışmaları ve envanter uygulamaları ile öğrencilerimizin oryantasyon sürecini destekledi. Öğretmenlerimiz ve siz ailelerimiz ile işbirliği içinde bu önemli sürecin ey iyi şekilde tamamladık.